اجرای مانور مدیریت بحران هواشناسی هوانوردی و پدافند غیر عامل در هواشناسی گلستان

مانور مدیریت بحران هواشناسی هوانوردی و پدافند غیر عامل به منظور حفظ ایمنی پرواز در زمان بحران در اداره هواشناسی فرودگاهی گرگان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان، به منظور آمادگی کارکنان پیش بینی و هواشناسی فرودگاهی در هواشناسی گلستان، در اداره هواشناسی فرودگاهی گرگان در روز یکشنبه ۲۹ مهر ماه مانور با عنوان «مدیریت بحران هواشناسی هوانوردی و پدافند غیر عامل» هواشناسی گلستان با سناریوی قطع شبکه های اینترنتی در اداره هواشناسی فرودگاهی گرگان برگزار شد.

این مانور بصورت آموزشی، دورمیزی و عملیاتی و با حضور امان محمد کمالی مدیر کل هواشناسی گلستان، نعمت الله حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران، علی متانت مدیر کل فرودگاه استان گلستان و کارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گلستان برگزار شد.

یکی از وظایف هواشناسی پایش وضع هوا و ثبت پارامترهای جوی، پردازش داده ها و تولید پیش بینی وضعیت جوی است که مهمترین محصول هواشناسی است.

مانور مدیریت بحران هواشناسی هوانوردی و پدافند غیر عامل هواشناسی گلستان، در اداره هواشناسی فرودگاهی گرگان با سناریوی قطع اینترنت ، قطع شبکه ارتباطی کشوری و استانی با استفاده از داده ایستگاه های هواشناسی استان از طریق تلفن و شبکه های جایگزین برای این شرایط ، تهیه نقشه های هواشناسی به صورت سنتی و استفاده از داده های ایستگاه جو بالای فرودگاهی استان، پیش بینی وضعیت جوی برای امنیت پرواز در شرایط بحرانی به لحاظ جوی، برگزار شد.

شرایط نامساعد جوی می تواند منجر به تاخیر، لغو پرواز و حتی تصادف شود. از این رو، پیش بینی دقیق آب و هوا و مدیریت موثر آب و هوا برای عملیات ایمن و کارآمد پرواز ضروری است. خلبانان از داده ها و پیش بینی های آب و هوا برای برنامه ریزی پروازها، جهت یابی و مدیریت خطرات استفاده می کنند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید